Boek Lovers Corner

Maak een belofte om je boek te schrijven

Het creatieve proces van het schrijven van een boek duurt maanden, zo niet jaren. Heb je de tijd, mentale capaciteit en creatieve energie om het te voltooien?

Je moet offers brengen of je agenda reorganiseren, zodat je elke dag tijd hebt om te schrijven. Ik stopte met het spelen van Call of Duty en Halo terwijl ik mijn eerste boek aan het schrijven was, omdat ik niet genoeg tijd had om beide te doen.

Onderzoek uw ideale lezer

Een lezer koopt een boek omdat hij iets nieuws hoopt te leren, zich gemotiveerd voelt of vermaakt wordt. Wanneer je je manuscript wilt publiceren, is het van cruciaal belang om verbinding te maken met je doelgroep. Als u van tevoren weet wie uw doelmarkt is, kan dit u helpen uw boek vorm te geven, omdat u een specifieke doelgroep moet aanspreken.

Bijvoorbeeld J. K. Rowling ontwikkelde haar Harry Potter-boeken grotendeels met jonge mensen en tieners die graag lezen in gedachten. Vanwege haar buitengewone vertelvaardigheden spraken haar boeken een breed lezerspubliek aan en werden ze cultfavorieten. Houd altijd in gedachten wie uw doellezer is en denk na over hoe zij zich zouden voelen of zouden reageren op uw boek.

Bepaal wat je gaat zeggen dat uniek is. Je moet ze iets geven wat niemand anders kan als je ze wilt amuseren, instrueren of informeren.

Lees andere boeken in uw vakgebied of genre.

Het is jouw verantwoordelijkheid als een slimme schrijver om te leren wat je publiek wil, leuk vindt en niet leuk vindt. Vind Kindle-boeken over uw onderwerp door Amazon een uur of twee te verkennen. Zoek in de Kindle-winkel naar boeken in uw niche met verkoopranglijsten onder de 30.000.

Deze romans verkopen vaak minstens vijf exemplaren per dag, wat hun populariteit bij de lezers aantoont en winst oplevert voor de auteur. Lees de top 10 boeken in uw vakgebied, waarbij u de titels, categorieën en concepten van elk boek noteert. Onderzoek zowel positieve als negatieve beoordelingen van deze boeken om te zien wat mensen ervan vonden en wat ze dachten dat verbeterd kon worden.

Consolideer uw boekideeën

Wanneer je non-fictie schrijft, anticiperen lezers op nauwkeurigheid en grondig onderzoek. Details zijn belangrijk als je fictiewerk zich afspeelt in een echte wereld. Elke succesvolle schrijver heeft een methode om de concepten voor hun huidige en toekomstige romans te organiseren.

Bepaal het onderwerp van je boek.

Pak een blanco vel papier en besteed een uur aan het poseren en beantwoorden van de volgende vragen:

Voor wie is dit boek bedoeld?
Wat is het belangrijkste concept van mijn boek?
Wat zijn mijn voor- en nadelen?
Wat onderscheidt mijn boek van andere boeken?
Waarom zouden mensen mijn werk moeten lezen en er geld (of tijd) aan besteden?
Wat kan ik bieden dat anderen niet kunnen?
Wees eerlijk, want niemand hoeft uw antwoorden te lezen. Zij helpen je bij het maken van een eerste ontwerp dat korter is. Deze stap kan ook profiteren van gratis schrijven. Maak een positioneringsstatement voor je werk dat, of je nu fictie of literaire non-fictie schrijft, het in één zin samenvat.

Labels :

Delen :

Laatste bericht

Lees gratis boeken in jongboek